add

کیا تقلید اور اتباع ایک ہی چیز ہے؟؟



تقلید و اتباع ایک هی چیز هے__ تقلید عین اتباع هے تمام صحابه کرام رضوان الله اجمعین بهی مقلد تهے ...... عامی پر تقلید واجب هے }
__جانیئے شرعی دلائل سے!



تقلید کی تعریف میں لفظ " اتباع " موجود هے ... همارا دعوی یه هے که تقلید اور اتباع ایک چیز هے.
غیر مقلدین اس کے قائل نهیں وه کهتے هیں که تقلید الگ چیز هے اور اتباع الگ چیز هے تقلید مزموم هے جب که اتباع محمود هے.

هماری دلیل یه هے تقلید کی تعریف میں اهل لغت نے لفظ " اتباع " کو ذکر کیا هے جیسا
* تقلید کی تعریف سے بهی ثابت هے *

(( التقلید اتباع الانسان غیره فی یایقول او یفعل معتقدا للحقیته من غیر نظر الی الدلیل ، کان هذا المتبع جعل قول الغیر قلادته فی عنقه من غیر مطالبته دلیل

کشاف اصطلاحات الفنون:1178 بحواله الکلام الفید: 31 مکتبه صفدریه ))

" کسی کو حق پر سمجهتے هوئے دلیل میں غور کئے بغیر قول یا فعل میں اس کی * اتباع کرنا * گویا که یه * اتباع * کرنے والا غیر کے قول هار سمجه کر اپنے گلے میں ڈالتا هے اور دلیل کا مطالبه نهیں کرتا."

(( التقلید اتباع الغیر علی ظن انه محق بلا نظر فی الدلیل... النامی شرح الحسامی ص190 مکتبه قدیمی ))

" دلیل میں غور و خوص کئے بغیر کسی کی اتباع کرنا یه گمان رکهتے هوئے که وه حق پر هے "
___________________________________

اب اگر ان دونوں میں فرق هوتا تو اهل لغت تقلید کی تعریف اتباع سے نه کرتے دیکهوں تقلید کی تعریف میں خود " اتباع " کے الفاظ آپ کے سامنے واضیح هے.

" التعریف بالمتغایر لایجوز..... کسی چیز کی تعریف ایسے الفاظ سے کرنا درست نهیں که اس چیز اور ان الفاظ کا آپس میں ربط و جوڑ هی نه هو "
____________________________________
قرآن کریم میں جهاں بهی لفظ * اتباع * هے مفسرین نے وهیں * تقلید * کی بحث کو چیهڑا هے .
حالانکه وهاں لفظ * تقلید * موجود هی نهیں هوتا...... اس سے بهی معلوم هوا که مفسرین قرآن کریم بهی * تقلید اور اتباع * میں فرق نهیں کرتے هیں
اگر فرق هوتا تو * تقلید کی بحث کسی اور جگه بهی ذکر کرسکتے تهے *.
_________________________________
* جان لو که اتباع بهی بلادلیل هوتا هے *

غیرمقلدین کهتے هیں که تقلید وه هے جوبلا دلیل هو اور اتباع دلیل کے ساته هوتا هے اس لئے دونوں میں فرق هے.
ان کی یه بات بهی درست نهیں هے دیکهوں قرآن پاک میں کیا هے ( ومن یتبع خطوت الشیطن فانه یامر بالفحشاء والمنکر..... سوره النور آیت 21 )

" جوشخص شیطان کی پیروی کرتا هے تو اچهی طرح جان لے که شیطان بے حیائی اور نامعقول کام هی کرنے کا حکم دیتا هے "

دوسری آیت .... بل نتبع مالافینا علیه ابائنا سوره البقره آیت 170 ....... هم تو اسی طریقے کی پیروی کریں گے جس پر هم نے اپنے باپ دادا کو پایا.
__________________________________
ابهی ان آیات میں اتباع تو کر رهے هیں مگر ساته میں کوئی دلیل نهیں هے یهاں اتباع دلیل کے ساته نهیں هورهی هے ..... اس طرح اور بهی آیات موجود هے جس میں لفظ اتباع موجود هے.
اور اصل بات تو یه هے که یهاں غیرمقلدین حضرات بهی اس بات کے قائل نهیں که یهاں جو اتباع هورهی هے وه دلیل کے ساته هورهی هے ان آیات میں.

مگر پهر بهی کهتے هیں دونوں میں فرق هے یهی افسوس کی بات هے.
___________________________________
حضرت شیخ الاسلام امام ابن تیمیه رح: فرماتے هیں.
" جمهور امت کا مزهب یهی هے که فی الجمله اجتهاد بهی جائزهے اور تقلید بهی ، ایسا نهیں که هر ایک پر اجتهاد واجب اور تقلید حرام هو اور نه هی هر ایک پر تقلید واجب اور اجتهاد حرام هے.
بلکه جو اجتهاد پر قدرت رکهتا هے اس کے لئے اجتهاد کرنا جائز هے.
اوراجتهاد سے عاجز هو اس کے لئے تقلید کرنا جائز هے.
* مجموعه الفتاوی ج20 ص113 ، مکتبه العبیکان *

اگر تقلید علی الاطلاق مزموم هوتی تو علامه ابن تیمه رح: جنهیں غیرمقلدین اپنا پیشوا مانتے هیں تقلید کو جائز نه کهتے
عبارت سے یه بهی معلوم هوا که عاجز عن الاجتهاد کے لئے تقلید جائز هے اجتهاد چونکه هر کس و ناکس کا کام نهیں اس کےلئے علوم وفنون میںپختگی و مهارت کے ساته ساته تقوی سے متصف هونا بهی ضروری هے .

* صحابه کرام رضوان الله اجمعین بهی مقلدین تهے ... الله اکبر *

جب یه بات ثابت هوگئی که * تقلید و اتباع *ایک چیز هے تو هم کهتے هیں که صحابه کرام رضوان الله اجمعین متبع یعنی مقلدین تهے.
علامه ابن تیمه رحمته الله علیه فرماتے هیں !

* فان علم ان مقلده مصیب ... کتقلید الرسول او اهل الاجماع.. فقد قلده بحجته.... مجموعه الفتاوی ج20 ص14 ، مکتبه العبیکان *
" اگر مقلدین کو یقین هو که وه جس کی تقلید کر رها هے وه خود راه راست پر هے تو یه تقلید درست هے که تقلید مع الدلیل هے جیسے .
صحابه کرام کا رسول الله صلی الله علیه وسلم کی تقلید کرنا اور عام مومینین کا اهل اجماع کی تقلید کرنا.
_________________________________
حضرت امام شاولی الله رحمته الله علیه نے فرمایا هے .... ان الصحابه لا یقلدون الا صاحب الشرع.... واضح رهے که صحابه کرام صرف رسول الله صلی الله علیه وسلم کی تقلید کرتے تهے.
صراحتا صحابه کو مقلد فرمایا.
___________________________
{ عامی پر تقلید واجب هے }
علامه ابوبکر جصاص رحمته الله علیه فرماتے هیں.....علماء پر واجب هے که ان مسائل کا استنباط کریں اور منصوصات میں غور و خوص کر کے ان کےنظائر تلاش کریں اور ان کا حکم متعین کریں.
اور یه پیش آمده مسائل میں غیر مجتهد پر مجتهدین کی تقلید واجب هے.
عامی سے مراد وه هے جو استنباط و استخراج کی صلاحیت نه رکهتا هو یعنی مجتهد نه هو.

آج تمام امت مسله * امام ابو حنیفه رح ، امام مالک رح ، امام شافعی رح ، امام احمد بن حنبل رح * کی اتباع میں * اپنے نبی اکرم علیه السلام کے لائے هوئے دین اسلام پر عمل کرتے هیں .............. اسی کا نام آپ تقلید رکهیں یا اتباع دونوں هم معنی هیں..... جو مجتهد نه هو اور وه کسی کی اتباع یعنی تقلید بهی نه کرے اور خود سے * قرآن و حدیث * کو پڑهے اور عمل کریں اس کو گمراهی کے سواء کچه بهی حاصل نهیں هوگا.
____________________________________

DIFAEAHNAF دفاع احناف

کوئی تبصرے نہیں :

ایک تبصرہ شائع کریں